Reklamations- og Fortrydelsespolitik
Fortrydelsesret
Når du handler hos Baltzer Games, har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til den danske forbrugeraftalelov.
Fortrydelsesfristen
Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, hvor:
- Du eller en af dig angivet tredjemand (dog ikke transportøren) har fået varen i fysisk besiddelse.
- Ved køb af flere varer i én ordre, men med separat levering: Den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand får den sidste vare i fysisk besiddelse.
- Ved levering af en vare, der består af flere partier eller dele: Den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand får det sidste parti eller del i fysisk besiddelse.
Sådan gør du brug af din fortrydelsesret
Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du meddele os, at du ønsker at fortryde købet. Meddelelsen skal sendes til:
Baltzer Games
Adresse: Nordre Frihavnsgade 25, 2100 København Ø
E-mail: info@baltzergames.dk
Telefon: +45 51 90 06 88
Du kan benytte vores standardfortrydelsesformular, som du finder her eller give os en anden utvetydig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen
Hvis du fortryder købet, skal du returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor du har meddelt os, at du ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis du sender varen tilbage inden udløbet af de 14 dage.
Varen skal returneres til:
Baltzer Games
Nordre Frihavnsgade 25, 2100 København Ø
Omkostninger ved returnering
Du skal selv afholde de direkte omkostninger ved returnering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er tilstrækkeligt indpakket.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Med andre ord: Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder købet, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.
Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at du har returneret varen, alt efter hvad der sker tidligst.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten gælder ikke for:
- Varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Forseglede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Reklamationsret
Når du handler hos Baltzer Games, har du reklamationsret efter købeloven.
Reklamationsfrist
Der gælder en reklamationsfrist på 24 måneder for alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som forbruger kan klage over fejl og mangler ved varen, som var til stede på leveringstidspunktet, selv om de først viser sig senere.
Hvornår er der en mangel?
Der foreligger en mangel ved varen, hvis:
- Varen ikke svarer til den beskrivelse, som er givet af os.
- Varen ikke har de egenskaber eller funktioner, som er oplyst til dig før købet.
- Varen ikke kan anvendes efter sit formål.
- Varen er af en anden eller ringere beskaffenhed eller brugbarhed end den burde være.
Sådan reklamerer du
Hvis du opdager en fejl eller mangel ved varen, skal du reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. En reklamation inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, anses altid for at være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeservice:
Baltzer Games
E-mail: info@baltzergames.dk
Telefon: [Indsæt telefonnummer]
Når du reklamerer, bedes du oplyse:
- Ordrenummer
- Beskrivelse af manglen
- Om du ønsker afhjælpning, omlevering, afslag i prisen eller ophævelse af købet
Vores forpligtelser ved reklamation
Ved berettigede reklamationer inden for reklamationsperioden tilbyder vi efter dit valg:
- Afhjælpning af manglen (reparation)
- Omlevering (ombytning til en ny, identisk vare)
- Forholdsmæssigt afslag i prisen
- Ophævelse af købet (returnering af varen mod fuld refundering), hvis manglen er væsentlig
Vi bestræber os på at behandle reklamationer hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter modtagelse af reklamationen.
Hvis du reklamerer inden for de første 6 måneder efter købet, antages manglen at have været til stede på leveringstidspunktet, medmindre andet kan bevises.
Kontakt vedrørende reklamationer og fortrydelse
Ved spørgsmål eller problemer vedrørende reklamationer eller fortrydelse, kontakt venligst vores kundeservice:
Baltzer Games
E-mail: info@baltzergames.dk
Telefon: +45 51 90 06 88
Adresse: Nordre Frihavnsgade 25, 2100 København Ø
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med vores afgørelse i en reklamations- eller fortrydelsessag, kan du klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Du kan også klage online via EU-Kommissionens online klageplatform (ODR):
http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Baltzer Games
Nordre Frihavnsgade 25, 2100 København Ø
E-mail: info@baltzergames.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
[Varens navn/varenummer]
Bestilt den: [Dato]
Modtaget den: [Dato]
Forbrugerens navn: [Dit navn]
Forbrugerens adresse: [Din adresse]
Forbrugerens underskrift: [Din underskrift] (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato: [Dato for meddelelsen]
Denne reklamations- og fortrydelsespolitik er sidst opdateret den 6. april 2025